22卒 本選考ES
アセットマネジメント部門
22卒 | 東京大学大学院 | 男性
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Q.
弊社を志望されている理由をご記入ください。 300文字以下
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A.
貴社の業務は今後の日本経済の発展に寄与できる仕事だと考えているためだ。これからの日本の経済成長には流動的な資金が循環することと成長企業が十分資金を得られる環境を構築することが必要だと考えている。個人法人を問わず資産運用を促し、市場に回るお金を増加させることで、縮小が見込まれる日本市場においても経済成長を促進できるのではないかと考えた。また投資が増えれば新たなビジネスを始める障壁は低くなり、シリコンバレーの企業のように世界でリードできるビジネスが多く立ち上がることが期待できる。以上から資産運用の市場の成長が経済を支え、現在の日本が直面している課題を解決するのにつながると感じ、貴社に興味を持った。 続きを読む
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Q.
弊社で活かせると考えている、あるいは、弊社に貢献できると考えるご自身の知識、スキルや経験等についてご記入ください。 300文字以下
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A.
研究活動で得た仮説構築の経験を生かし、生産性の高いディスカッションが行われる雰囲気の醸成に寄与したい。 私の研究室では週一回報告会があり、事前にデータの解釈を行い、仮説を立てて臨む。しかしデータを見た人が、異なる解釈をする場合もある。理由として、自分はテーマ自体の、周りの人は実験手法自体の知識が豊富だという違いがあることがあった。そこで私はどんな知識に基づいて解釈しているのかを説明し、相手にも同じことを求めた。この過程で会議全体の前提知識レベルを一致させることができ、最適な解釈と次の仮説構築がスムーズにできるようになった。貴社でもこの能力を生かし、意義あるアウトプット作りに貢献したい。 続きを読む
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Q.
大学生生活において、学業以外に頑張ったと自負していることをご記入ください。 400文字以下
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A.
工夫を凝らした新歓活動により、サークルの新入生数を増加させた経験について述べたい。 私の所属した合唱サークルでは毎年の課題として入部者数の低迷が挙げられていた。そこで自らが新歓代表となり、主体的に関わりたいと考えた。私はチームで働く時、一人一人が責任感を持って動くことを重要視している。今回これが欠如していると感じたため、全員が新歓にコミットする状態を作りたいと考えた。そのためのツールとして、新入生相手にメンバー全員が適切に振舞えるようにする勉強会を企画し、サークルの魅力や雰囲気を伝えられる「一分間プレゼン」や「あいうえおトークテーマ集」をメンバーに浸透させた。これで全員が端的に話す力と雑談力を身につけることができた。また双方向的な討論形式の勉強会にすることで全員の当事者意識を向上させるという目的を達成できた。結果として平年比120%の新入生数を確保でき、活動の本分である演奏の質の向上に繋げられた。 続きを読む
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Q.
Please describe your interests in BNP Paribas Securities in English. 800文字以下
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A.
I believe that your company's business can contribute to the future development of the Japanese economy. I think that future economic growth in Japan will require the circulation of liquid funds and the creation of an environment in which growing companies have access to sufficient funds. I also believe that increasing the amount of money in the market by encouraging asset management for both individuals and companies will promote economic growth even in the Japanese market, which is expected to shrink. Based on the above, I felt that the growth of the asset management market will support the economy and help solve the problems Japan is currently facing, and that is why I am interested in your company. 続きを読む
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Q.
Please describe your knowledge, skills, and/or experiences, which you could bring to BNP Paribas to perform better in English. 800文字以下
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A.
I would like to contribute to the development of an atmosphere in which productive discussions can take place, using the experience of hypothesis building gained in my research activities. My laboratory has a weekly debriefing session, where we interpret the data and formulate hypotheses in advance. However, in some cases, the people who see the data interpret it differently. One of the reasons for this was that there was a difference between my own knowledge of the subject and the people around me who had more knowledge of the experimental method. So I explained what knowledge I was basing my interpretation on and asked the other person to do the same. This process allowed us to agree on the level of knowledge of the assumptions throughout the meeting, allowing us to smoothly interpret them optimally and build the next hypothesis. I would like to contribute to the creation of meaningful output by utilizing this ability in your company. 続きを読む
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Q.
Except for the study at your university, please describe what you worked hard and are proud of in English. 800文字以下
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A.
I would like to describe my experience of increasing the number of new students in my club by means of an elaborate new cheer activity. The chorus club to which I belonged was faced with the yearly problem of low membership numbers. Therefore, I decided to become a new chorus representative. When I work in a team, I place great importance on each individual working with a sense of responsibility. This time, I felt this was lacking, so I wanted to create a situation where everyone was committed to the new cheer. As a tool to achieve this, I planned a study session to ensure that all members behave appropriately with new students, and I made sure that all members were familiar with the "One Minute Presentation" and the "AtoZ Talk Themes" to convey the appeal and atmosphere of the circle. This helped all members to acquire the ability to speak straightforwardly and to chat. We also achieved our goal of raising everyone's sense of ownership by making the workshop an interactive discussion format. As a result, the number of new students increased by 120% compared to the average, and this led to an improvement in the quality of the performance, which is the main purpose of the activity. 続きを読む