22卒 本選考ES
総合職
22卒 | 早稲田大学 | 女性
-
Q.
志望理由 (日本語)
-
A.
私は日本のモノづくりを通して人々の生活を豊かにできる仕事をしたいと考えています。留学先で特に日本の自動車産業を誇っていると実感したのをきっかけに世界から高く評価されているこの業界に私も携わりたいと考えました。ドライバー不足や過重労働による交通事故といった社会問題が深刻化する一方で、商用車の電動化・自動化などあらゆる側面において自動車業界は100年に一度の変革期を迎えています。そのような状況下で、貴社はいち早くEVやFCVといった先進技術に投資し脱炭素社会の実現に向けて取り組んでいる姿勢に魅力を感じました。また、貴社はダイムラーグループの強みを最大限活かし、お客様に最高品質な製品の提供を実現すると同時に、積載量や耐久性にこだわりお客様と共に物流課題をアプローチしておられます。御社でこそ豊かで住みよい社会の構築に貢献できると考え、志望致しました。 続きを読む
-
Q.
志望理由 (英語)
-
A.
Throughout my study abroad experience, I realized that the Japanese automotive industry plays an essential role across the globe. This experience fostered this dream of mine to take part in this ever-growing industry and support the livelihoods of people all over the world. As the commercial vehicle industry is experiencing a crisis of less truckers and fatal accidents, the industry is also entering a period of unprecedented major changes, namely the introduction of hybrid and autonomous trucks. I felt a considerable admiration for MFTBC’s measures of contributing to a carbon-free society through investments in EV and FCV technology. Further, I resonated with MFTBC’s vision to provide top-notch efficient products to their customers and thus support business owners and contribute to logistics. I believe that at MFTBC, I can achieve my dream of making the world a better place to live by helping people and goods get where they need to go safely and with environmental responsibility. 続きを読む
-
Q.
自己PR(日本語)
-
A.
私は課題から逆算して目的達成に必要なことを見極めることができます。私は英語塾講師として、以前個別指導で担当していた中学校二年生の英語学習に対するモチベーションが低いという課題がありました。そこで生徒の興味関心、現在の学習状況を踏まえた上で、二つの解決策を講じました。一つ目は、生徒に英語を学習する意味や目的を見出すために、自身が英語を通じて得た経験を共有しました。二つ目は、生徒が計画的に学習を進められるように新しく目標設定シートというものを導入しました。これらの施策の結果、生徒の自発的な勉強姿勢の構築に成功することができました。以上の理由より、私は課題を多角的に考察し、それを解決するために必要なことを見極める能力があります。 続きを読む
-
Q.
自己PR(英語)
-
A.
I consider my problem-solving skills to be one of my greatest strengths. During my time as a part-time English teacher, I successfully motivated my student to actively learn English. As his teacher, I had to overcome the biggest hurdle which was his immensely low motivation to study. First off, I shared some hardships that I had experienced when learning English when I was younger in hope of sparking conversation for the purpose of learning a foreign language. Another measure I took was introducing a “Goal Setting Sheet” in the lesson so that the student can visualize his goal and see what kind of steps he would need to take to achieve his goal. I strongly believe that I can best utilize my strength when I encounter a problem in the job. In those situations, I will look at the problem at different angles and identify what measures need to be taken. 続きを読む
-
Q.
大学で学んだこと (日本語)
-
A.
分断が進む米国社会について研究しています。リベラル派と保守派の対立が原因で過激化したデモが多発していることから米国社会は二つに分断されています。原因はリベラル派と保守派双方による偏った情報収集、そしてポピュリズムの台頭により民主主義の維持が危ういことの二つに大別されます。これらの原因に紐付く根本的な問題の追及に加え、それらの問題が米国内外にもたらす影響などについて論文作成しようと考えています。 続きを読む
-
Q.
大学で学んだこと(英語)
-
A.
My thesis is on the great divide between liberals and conservatives in the United States. In recent years, there has been a surge of violent acts coming from both groups condemning each other for what they stand for. Such a toxic and bitter divide in the US is caused mostly because both parties gather biased information on their preferred news outlets. What is more, the US failed its democracy resulting in the uprising of populism. Having understood the background of the great divide, I am planning on digging deeper and seek the possible influences the divide can have in other countries. 続きを読む