就活会議では、Internet Explorer11のサポートを終了いたします。今後はGoogle ChromeやMicrosoft Edgeをご利用ください。
三菱ふそうトラック・バス株式会社のロゴ写真

三菱ふそうトラック・バス株式会社 報酬UP

三菱ふそうトラック・バスの本選考ES(エントリーシート)一覧(全5件)

三菱ふそうトラック・バス株式会社の本選考における、エントリーシートで出題された設問とそれに対する先輩の実際の回答を公開しています。卒年や職種による設問の違いや傾向をつかむために、詳細ページにて全文を確認し、選考対策に役立ててください。

三菱ふそうトラック・バスの 本選考の通過エントリーシート

5件中5件表示

24卒 本選考ES

海外販売本部
男性 24卒 | 非公開 | 男性

Q.
自己PR

A.

Q.
学生時代に最も打ち込んだこと

A.

Q.
国籍

A.

Q.
英語のレベル

A.

Q.
日本語のレベル

A.

Q.
大学で学んだこと・研究内容(必須)(400文字まで)

A.

Q.
希望配属部署(第一希望)(必須)1つ選択

A.

Q.
希望配属部署(第二希望)(必須)1つ選択

A.

Q.
希望配属部署(第三希望)(必須)1つ選択

A.

Q.
Nationality(必須)(100文字まで)

A.

Q.
English level(必須)1つ選択

A.

Q.
Japanese Level

A.

Q.
With your strengths, how can you contribute to MFTBC?(Please write in English)(必須)(400文字まで)

A.

Q.
Project or Research in university which you want highlight(Please write in English)(必須)(400文字まで)

A.

Q.
Qualification: JLPT, TOEIC score etc( Example: IELTS◯◯, TOEIC◯◯)(必須)(100文字まで)

A.

Q.
Expected department to be assigned(1st priority)(必須)1つ選択

A.

Q.
Expected department to be assigned(2nd priority)(必須)1つ選択

A.

Q.
Expected department to be assigned(3rd priority)(必須)1つ選択

A.
閉じる 質問と回答をもっと見る
good_icon 0 good_icon 1
公開日:2023年7月26日
問題を報告する

22卒 本選考ES

技術系総合職
男性 22卒 | 非公開 | 非公開

Q.
志望理由を記入してください

A.
私が貴社を志望した理由は2つあります。1つ目はダイムラーなどと技術協力できることで、今後必要となる自動運転などという技術で商用車の競合他社に比べて優位に立てるのではないかということ。2つ目は商用車というのは、今後も成長する産業であるという点ということです。環境への負荷を減らすという観点から、車を買うのでなく移動というサービスを買う時代になっていきています。その移動というサービスには電車やバスがありますが、電車は線路の上しか走れませんが、バスは技術の進歩次第でまだまだ便利になる可能性を秘めており、今後自動運転のレベルが上がるにつれて需要は増えると考えました。 続きを読む

Q.
自己PRを記入してください

A.
私はグローバル企業や成功した日本企業について本や新聞、雑誌を通じて学びました。情報を得るときに気を付けていたのが著者の願望などが入っているので事実だけを抜き取り情報を比較して事実を調べるというところです。そこから得られたことは、正しいことが正解とは限らないということ、利用者や購入者のニーズを深読みして考えることの大切さ、効率化と働く人を考えた未来への投資の大切さです。 続きを読む

Q.
大学で学んだこと・研究内容を記入してください

A.
大学では3D-CADとプログラミングを学びました。3D-CADでは指定された条件を満たすものを設計し作成しました。プログラミングではC言語を学び、ロボットを操作したり機械を動かしたりしました。卒業研究ではセンサーを使用した自立移動型ロボットについて研究しようと考えています 続きを読む
閉じる 質問と回答をもっと見る
good_icon 0 good_icon 1
公開日:2022年3月4日
問題を報告する
男性 22卒 | 早稲田大学 | 女性

Q.
志望理由 (日本語)

A.
私は日本のモノづくりを通して人々の生活を豊かにできる仕事をしたいと考えています。留学先で特に日本の自動車産業を誇っていると実感したのをきっかけに世界から高く評価されているこの業界に私も携わりたいと考えました。ドライバー不足や過重労働による交通事故といった社会問題が深刻化する一方で、商用車の電動化・自動化などあらゆる側面において自動車業界は100年に一度の変革期を迎えています。そのような状況下で、貴社はいち早くEVやFCVといった先進技術に投資し脱炭素社会の実現に向けて取り組んでいる姿勢に魅力を感じました。また、貴社はダイムラーグループの強みを最大限活かし、お客様に最高品質な製品の提供を実現すると同時に、積載量や耐久性にこだわりお客様と共に物流課題をアプローチしておられます。御社でこそ豊かで住みよい社会の構築に貢献できると考え、志望致しました。 続きを読む

Q.
志望理由 (英語)

A.
 Throughout my study abroad experience, I realized that the Japanese automotive industry plays an essential role across the globe. This experience fostered this dream of mine to take part in this ever-growing industry and support the livelihoods of people all over the world.  As the commercial vehicle industry is experiencing a crisis of less truckers and fatal accidents, the industry is also entering a period of unprecedented major changes, namely the introduction of hybrid and autonomous trucks.  I felt a considerable admiration for MFTBC’s measures of contributing to a carbon-free society through investments in EV and FCV technology. Further, I resonated with MFTBC’s vision to provide top-notch efficient products to their customers and thus support business owners and contribute to logistics. I believe that at MFTBC, I can achieve my dream of making the world a better place to live by helping people and goods get where they need to go safely and with environmental responsibility. 続きを読む

Q.
自己PR(日本語)

A.
私は課題から逆算して目的達成に必要なことを見極めることができます。私は英語塾講師として、以前個別指導で担当していた中学校二年生の英語学習に対するモチベーションが低いという課題がありました。そこで生徒の興味関心、現在の学習状況を踏まえた上で、二つの解決策を講じました。一つ目は、生徒に英語を学習する意味や目的を見出すために、自身が英語を通じて得た経験を共有しました。二つ目は、生徒が計画的に学習を進められるように新しく目標設定シートというものを導入しました。これらの施策の結果、生徒の自発的な勉強姿勢の構築に成功することができました。以上の理由より、私は課題を多角的に考察し、それを解決するために必要なことを見極める能力があります。 続きを読む

Q.
自己PR(英語)

A.
I consider my problem-solving skills to be one of my greatest strengths. During my time as a part-time English teacher, I successfully motivated my student to actively learn English. As his teacher, I had to overcome the biggest hurdle which was his immensely low motivation to study. First off, I shared some hardships that I had experienced when learning English when I was younger in hope of sparking conversation for the purpose of learning a foreign language. Another measure I took was introducing a “Goal Setting Sheet” in the lesson so that the student can visualize his goal and see what kind of steps he would need to take to achieve his goal. I strongly believe that I can best utilize my strength when I encounter a problem in the job. In those situations, I will look at the problem at different angles and identify what measures need to be taken. 続きを読む

Q.
大学で学んだこと (日本語)

A.
分断が進む米国社会について研究しています。リベラル派と保守派の対立が原因で過激化したデモが多発していることから米国社会は二つに分断されています。原因はリベラル派と保守派双方による偏った情報収集、そしてポピュリズムの台頭により民主主義の維持が危ういことの二つに大別されます。これらの原因に紐付く根本的な問題の追及に加え、それらの問題が米国内外にもたらす影響などについて論文作成しようと考えています。 続きを読む

Q.
大学で学んだこと(英語)

A.
My thesis is on the great divide between liberals and conservatives in the United States. In recent years, there has been a surge of violent acts coming from both groups condemning each other for what they stand for. Such a toxic and bitter divide in the US is caused mostly because both parties gather biased information on their preferred news outlets. What is more, the US failed its democracy resulting in the uprising of populism. Having understood the background of the great divide, I am planning on digging deeper and seek the possible influences the divide can have in other countries. 続きを読む
閉じる 質問と回答をもっと見る
good_icon 0 good_icon 1
公開日:2021年5月31日
問題を報告する
男性 20卒 | 山梨大学大学院 | 男性

Q.
Objective

A.
To obtain a position that will enable me to use my knowledge of fuel cell (polymer electrolyte fuel cells and fuel cell vehicles), electrochemistry, and surface science. My speciality is chemistry. Would like to make a contribution to hydrogen society. 続きを読む

Q.
Qualifications

A.
• Hazardous Materials Engineer's Licenses • Person Responsible for Handling Poisonous Substances and Deleterious Substances • TOEIC Score 790, Oct. 2018 • Driver License • Win. Word, Excel, and Power Point 続きを読む

Q.
Summary

A.
• 5+ years research career in university. Strong expertise of electrode catalysts for fuel cell and hydrogen generation. Acquired basic knowledge of chemistry, electrochemistry, surface science, physical chemistry, catalysts, and green energy. • Excellent communication, presentation, and writing scientific paper skills. (received International Society of Electrochemistry poster award) • High motivation for fuel cell vehicle and hydrogen society. 続きを読む
閉じる 質問と回答をもっと見る
good_icon 0 good_icon 1
公開日:2019年7月25日
問題を報告する
男性 16卒 | 秋田県立大学大学院 | 男性

Q.
Please explain about your main studies or research during University. My good points are persistence and teamwork.

A.
Title: Responses of the Magnet-Magnetic Fluid System Confined in Hele-Shaw Cell subject to Alternating Magnetic Field My study is concerned with the development of micro magnetic fluid devices driven by the alternating magnetic field. The dynamic behaviour of magnetic fluid adsorbed on a disk-shaped permanent magnet placed in the gap of the two parallel plates subject to alternating magnetic fluid was observed by a high-speed video camera system. It was found that the amplitude of the magnetic fluid surface oscillation depends on the frequency and strength of the magnetic field. The oscillation characteristics of magnetic fluid surface was revealed experimentally. 続きを読む

Q.
My good points are persistence and teamwork.

A.
My good points are mainly exerted the campus life. I have studied mechanical engineering for 6 years. I faced a lot of difficult problems. Especially, it is difficult for me to the conduct of research. For example, decision of research title, consideration of experimental apparatus, improvement of experiment failure, consideration of experiment result. In order to resolve these problems, I discussed it with my supervisor and friends. Finally, I could summarize my research and made a presentation at an international conference (10th International Conference on Flow Dynamics, 2014). I will take advantage of my good points to work hard and make people in the world happy through the work at your company. 続きを読む
good_icon 0 good_icon 1
公開日:2016年1月29日
問題を報告する
5件中5件表示
本選考TOPに戻る

三菱ふそうトラック・バスの 会社情報

基本データ
会社名 三菱ふそうトラック・バス株式会社
フリガナ ミツビシフソウトラックバス
設立日 2003年1月
資本金 350億円
従業員数 10,000人
売上高 8329億2800万円
決算月 12月
代表者 カール・デッペン
本社所在地 〒211-0023 神奈川県川崎市中原区大倉町10番地
電話番号 044-330-7700
URL https://www.mitsubishi-fuso.com/ja/
NOKIZAL ID: 1574655

三菱ふそうトラック・バスの 選考対策

  • インターン
  • インターン体験記一覧
  • インターンのエントリーシート
  • インターンの面接
  • 口コミ・評価
  • 口コミ・評価

最近公開されたメーカー(自動車・輸送機)の本選考ES

就活会議 就活会議株式会社は、 有料職業紹介事業者として厚生労働大臣の認可(許可番号 :13-ユ-312872)を受けた会社です。
人材紹介の専門性と倫理の向上を図る 一般社団法人 日本人材紹介事業協会に所属しています。
当社は 東京証券取引所 、 福岡証券取引所 の上場企業であり、ユーザーと事業者のマッチングDX事業を展開している ポート株式会社 のグループ会社です。
(証券コード:7047)
運営会社:就活会議株式会社/所在地:東京都新宿区北新宿2-21-1 新宿フロントタワー5F

就活会議を運営する就活会議株式会社は、届出電気通信事業者として総務省の認可(許可番号 :A-02-18293)を受けた会社です。